به گزارش روابط عمومی شرکت، دبیر اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت: احیای هویت و سنت‌های اصیل هدف اصلی جشنواره بازی‌های بومی محلی اردبیل بوده و اولین دوره آن در «ایردموسی» برگزار شد.اصغر تقی‌زاده شکیبا در اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل با اشاره به لزوم احیای فرهنگ‌های اصیل هر قوم و ملت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالیان سال است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند در نظم نوین جهانی خلل وارد کرده و فرهنگ‌های قومی و ملی ما را از بین ببرند و کشور را با فرهنگ خود بیگانه سازند.

وی افزود: در همین خصوص ضروری است که نسل جوان و نوجوان را با ریشه‌های سنت پیوند داده و برای رشد اجتماعی آنان برنامه ریزی‌های کارگشا صورت بگیرد.
دبیر اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل با اشاره به رشد چشمگیر بازی‌های مجازی در جامعه، تصریح کرد: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می توان در مخاطبان بازی‌های مجازی گرایشی به بازی‌های بومی و محلی ایجاد کرد.
تقی زاده شکیبا تشریح کرد: هویت بخشی و توجه به شکل گیری ساختار اجتماعی و مهندس فرهنگی بر مبنای میراث ارزشمند گذشتگان کمک برای برای بقای سنت‌های حسنه در بازی و ایجاد نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان دانست.
دبیر اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل بیان کرد: این مراسم با اجرای موسیقی سنتی آذربایجان و معرفی بازی قره قوس ادامه یافت و در پایان از نفرات اول تا سوم رشته‌های تیراندازی با کمان سنتی در دو بخش آقایان و بانوان و کشتی پهلوانی ویژه آقایان در ۶ وزن، بازی سنتی "انزلی" بازی "بش داش" و بازی تیمی "دوز بازی" با اهدای لوح جشنواره، جایزه نقدی، مدال طلا، نقره، برنز تجلیل به عمل آمد، علاوه بر این به نفرات اول هر رشته تندیس جشنواره اهدا شد.
دراین جشنواره محسن آزادی خبرنگار سابق صداوسیما وکارمند روابط عمومی کشت و صنعت مغان به نمایندگی از ورزش روستایی و عشایری پارس آباد در رشته کمان سنتی رده بزرگسالان توانست با شکست حریفان به مرحله حذفی راه یافته و پس از رقابت سخت با حریف کمانداری از اردبیل و با امتیاز بسیار نزدیک به مقام دومی این دوره از مسابقات دست یابد دررشته کمان سنتی بیش از40 ورزشکار از شهرستانهای مختلف شرکت کرده بودند.

 

 

 

 روابط عمومی شرکت کشت و صنعت مغان