به گزارش واحد فناوری اطلاعات شرکت، عدیل سروی روز پنجشنبه در جلسه در بررسی جزئیات اجرای طرح اصلاح الگوی کشت افزود: سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا کاهش یافته و به جای آن محصولات با نیاز آبی کم و درآمد زایی بالا جایگزین شده است.
او اظهار کرد: بیش از 477 تن پیاز زعفران در بین زارعان علاقمند توزیع شد و از طرفی میزان کشت بادام زمینی به یک هزار و 100 هکتار رسید. 
وی گفت: همچنین برای اولین بار 855 هکتار چغندر قندر ریشه ای در استان کشت شده و پیش بینی می شود بیش از 40 هزار تن ریشه استحصال شود.

به گزارش ایرنا، او افزود: بیش از 68 هزار اصله نهال پسته در بین متقاضیان توزیع شده ، باغ های پسته خصوصیت منحصر بفردی که دارند که نیاز آبی بسیار پائینی نسبت به دیگر درختان مثمره مثل سیب و گلابی دارند.
وی اظهار کرد: گسترش سطح باغ های پسته در استان یکی از موفق ترین طرح هایی است که در راستای سیاست تغییر الگوی کشت با موفقیت دنبال می شود و هر سال بر متقاضیان احداث باغ های پسته به نحو قابل ملاحظه ای افزوده می شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ارتباط با سیاست تغییر الگوی کشت در زمینه دانه های روغنی نیز افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون به میزان 2.5 دو دهم برابر افزایش یافته به گونه ای که میزان تولید دانه های روغنی در سال 92به رقم فقط 28 هزار تن می رسید در حالی که این میزان تولید فقط پس از سه سال یعنی در جریان سال 95 به 57 هزار تن افزایش یافته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده

 

 

منبع:ایرنا