به گزارش روابط عمومی شرکت، مهندس میر جمال الدین پورپیغمبر عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان طی بازدید از بخش های مختلف شرکت به همراه مهندس مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه های روغنی کشور، دکتر علایی معاون کشاورزی و دامپروری شرکت و سایر مدیران و روسای بخش با اعلام این خبر گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال زراعی جاری بیش از ۱۲ هزار تن محصول کلزا از مزارع شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برداشت می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: با توجه به بهره گیری از بذور اصلاح شده پر محصول و مقاوم به سرما و رعایت نکات فنی زراعی ازقبیل رعایت تاریخ کشت، آماده سازی زمین، آبیاری مناسب، تغذیه متعادل، کنترل علف های هرز و بیماری اسکلروتینا و تامین گوگرد مورد نیاز مزارع امیدواریم بهترین مزارع کلزای کشور را داشته باشیم.

پورپیغمبر تصریح کرد: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خود کفایی تولید روغن در کشور ۴۵۰۰ هکتار از اراضی شرکت مغان برای تولید کلزا اختصاص داده شده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه به طور میانگین از هر هکتار سطح زیر کشت بیش از ۲/۵ تن محصول برداشت می شود گفت: از دانه کلزا برای تهیه روغن خوراکی و از کنجاله آن نیز برای تغذیه دام و طیور استفاده می شود.

پورپیغمبر افزود تمامی ارقام کشت شده کلزا در مزارع شرکت تیپ زمستانی از جمله ارقام نپتون، ناتالی، روحان، اکس پاور و دیفوژن ... هستند اضافه کرد: کشت کلزا در مزارع شرکت در جریان شهریورماه انجام شده و برداشت آن نیز در خرداد صورت می گیرد و برنامه ما برای سال آینده افزایش سطح زیر کشت محصول سویا و آفتابگردان روغنی است.

 

 

 

روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان