🔹بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطراری و نظر به پیش بینی سازمان هواشناسی، با ابلاغ دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت مبنی بر افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید، به منظور حفظ سلامتی کارکنان عزیز و نیز مدیریت مصرف انرژی، فعالیت کلیه امورات تابعه شرکت (به جز مشاغل دارای شیفت و حساس با مجوز مدیران واحدها) در تاریخ های شنبه 6 و 7 مرداد 1403 از ساعت 6 الی10 صبح خواهد بود.

🔸امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

#کشت_صنعت_مغان
@keshtsanatemoghan

 

 

◾️با نهایت تأسف و تأثر بدینوسیله مصیبت وارده درگذشت دایی گرامیتان را خدمت شما و خانواده محترم و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده مکرم، منسوبین، دوستان، آشنایان و سایر بازماندگان صبر جمیل، اجر جزیل و سلامتی همراه با طول عمر باعزت از پروردگار متعال خواهانیم.


از طرف:
امور روابط عمومی و بین الملل
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

#کشت_صنعت_مغان

 

 

ما معتقدیم که زنان قدرت ویژه ای برای تغییر و دگرگونی جوامع خود دارند. زن بودن به معنای ایستادن در هسته اصلی ابراز همدردی و امید از طریق کار فردی، خانواده، کار و جامعه است.

🔹بدینوسیله برگزیدگی شما در دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار را تبریک عرض نموده و از خالق زیبایی‌ها مسألت داریم که توفیق رفیق طریقتان گردد و فعالیت های ارزشمندتان در چشم همگنان ماندگار باشد.

امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

#کشت_صنعت_مغان

 

 

با نهایت تأسف و تأثر بدینوسیله مصیبت وارده درگذشت پدر گرامیتان را خدمت شما و خانواده محترم و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده مکرم، منسوبین، دوستان، آشنایان و سایر بازماندگان صبر جمیل، اجر جزیل و سلامتی همراه با طول عمر باعزت از پروردگار متعال خواهانیم.


از طرف:
امور روابط عمومی و بین الملل
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

#کشت_صنعت_مغان

 

 

 

⭕️احتراماَ بدین وسیله به اطلاع تولید کنندگان و زنبور داران عزیز می رساند، شرکت کشت وصنعت ودامپروری مغان در نظر دارد شکر استحصالی کارخانه قند خود در سال 1403 را با قیمت تعزیراتی اعلامی به مبلغ 350000 ریال بدون حساب ارزش افزوده به صورت نقدی به تولید کنندگان ، زنبورداران که دارای پروانه فعالیت از مراجع ذی صلاح بوده ودارای کد نقش انبار نیز می باشند بفروش برساند.

🔹لذا از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط تقاضا دارد درخواست کتبی خود رامبنی بر خرید شکر با قید میزان مورد نیاز وهمچنین با ارائه تصویر پروانه بهره برداری به شرکت کشت و صنعت ودامپروری مغان ارسال یا تحویل فرمایند.

🔹متقاضیان جهت هماهنگی وتحویل درخواست خود می توانند با کارشناس فروش آقای مهدی خانزاده 09147050230 تماس حاصل فرمایند.

#کشت_صنعت_مغان

 

 

🔹صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن بازدید از آزمایشگاه آب و خاک مجتمع زراعت کشت و صنعت مغان و پروژه در حال اجرای آبیاری زیرسطحی خاطر نشان شد: تلاش های این شرکت برای اجرای آبیاری زیرسطحی ستودنی است.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: آبیاری زیرسطحی بروزترین روش آبیاری جهت مقابله با چالش کم آبی است و میزان بهره وری آب را ارتقا می دهد.

🔹وی با اشاره به قدمت شبکه آبیاری مغان از زهدار شدن برخی از اراضی در دشت مغان خبر داده و افزود: در جهت کاهش وسعت اراضی زهدار که موجب شوره زاری زمین و کاهش راندمان تولید و افزایش نیاز آبیاری می شود، وزارت جهاد کشاورزی طرح ها و پروژه هایی را برای مقابله با اراضی زهدار در دشت مغان و شهرستان پارس آباد توسط مشاورین وزارت جهاد کشاورزی مطالعه شده و 1 هزار و 200 هکتار آن در شرق شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است تا شاهد تولیدات بیشتر محصولات کشاورزی باشیم.

🔹دکتر صمد بهزاد، مدیرعامل کشت و صنعت مغان با اشاره به حاصلخیزی خاک و تولید محصولات استراتژیک در این بنگاه اقتصادی از تمهیدات لازم برای تولید بذور محصولات کشاورزی در شرکت سخن به میان آورده و گفت: با بورسی شدن شرکت و به دنبال آن خارج شدن آن از اصل 44 این مجتمع عظیم تولیدی، سرمایه گذاری خود را در خصوص آبیاری نوین تسریع خواهد کرد.

🔹وی ضمن تاکید بر اینکه در 17 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشت و صنعت مغان محصولات مختلف از جمله بذور جهت خودکفایی استراتژیک تولید می شود، خاطر نشان شد: در حال حاضر از این مقدار از اراضی بیش از 4 هزار هکتار به سیستم آبیاری نوین سنترپیوت مجهز گردیده است که این موضوع در افزایش میزان بهره وری، کیفیت و کمیت محصولات نقش قابل توجهی دارد.

🔹مدیرعامل کشت و صنعت مغان تصریح نمود: با توجه به نیاز مجتمع دامپروری به تامین نهاده های دامی، کشت محصولات کم آب بر تریتیکاله و چغندر علوفه ای در دستور کار قرار دارد و سال گذشته در حدود 4 هزار هکتار نسبت به کشت تریتیکاله اقدام شد که راندمان آن در واحد سطح بالا می باشد. چغندر علوفه ای نیز سال زراعی گذشته در سطح 12/5 هکتار بصورت پایلوت کشت گردید که با رفع نقایص و تقویت مزیت های آن، میزان کشت محصول مزبور افزایش می یابد.

#کشت_صنعت_مغان

 

 

 

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت در آیین امضای این تفاهم نامه، ضمن تاکید بر تولید با شیوه های علمی اظهار داشت: در تولید محصولات، امکان رقابت پذیری، تولید با هزینه کمتر و مدیریت بهینه منابع کشاورزی از اصول اساسی است و کشت و صنعت مغان در بخش کشاورزی پشتوانه خوبی برای زارعین منطقه است.

🔹وی تولید محصولات مورد نیاز کشور، رقابت پذیری و اقتصادی بودن را در حوزه کشاورزی مهم ارزیابی نموده و افزود: مدیریت این مجتمع عظیم اقتصادی اهتمام جدی در ایفای نقش سازمانی خویش مبنی بر استفاده از دارایی شرکت جهت تولید بیش از پیش در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل و حمایت از بخش کشاورزی استان دارد.

🔹نایبعلی رحیمی، رئیس هیئت مدیره شرکت گفت: تولید محصولات کشاورزی بایستی با سمت و سوی فناورانه و همراه با نوآوری باشد و در کنار آن لازم است در کنار تولید محصولات جدید و افزایش عملکرد در واحد سطح به مطالبات مردم در زمینه کیفیت نیز توجه شود. این امر به افزایش رفاه و آسایش، بالا بردن طول عمر انسان و پایین آوردن هزینه درمان می انجامد.

🔹مهندس روستایی، رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور تصریح نمود: رشد و توسعه دانش فنی کشاورزی در حوزه زراعت دیم کشت و صنعت مغان، تقویت نقاط تاثیرگذار در عملکرد محصولات دیم، هم افزایی علمی، تجاری سازی و ایجاد محصول دانش بنیان در حوزه زراعت دیم، همکاری در واگذاری رویالیتی ارقام پرمحصول و تاب آور در برابر تغییرات اقلیمی و متحمل به بیماری و استفاده از ظرفیت های کشت و صنعت مغان برای تامین بذر مورد نیاز از جمله محورهای همکاری فیمابین موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان است.

#کشت_صنعت_مغان

 

 

◾️با نهایت تأسف و تأثر بدینوسیله مصیبت وارده درگذشت داماد گرامی تان را خدمت شما و خانواده محترم و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده مکرم، منسوبین، دوستان، آشنایان و سایر بازماندگان صبر جمیل، اجر جزیل و سلامتی همراه با طول عمر باعزت از پروردگار متعال خواهانیم.


از طرف:
امور روابط عمومی و بین الملل
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

#کشت_صنعت_مغان

 

 

 

🔸رویداد توسعه کشت، فرآوری و مصرف چغندر علوفه‌ای در کشت و صنعت مغان برگزار گردید.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین‌الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت؛ توسعه کشت این محصول را اتفاق جدیدی در علوفه دام‌ها توصیف کرده و خاطرنشان شد: کشت چغندر علوفه‌ای به منظور استفاده بهینه از منابع کشاورزی، خاک، آب، بارش فصول و تهیه خوراک مغذی برای دام‌ها انجام می‌گیرد که بستر زنجیره تولید آن در زراعت، کارخانه قند و مصرف مستقیم در مجتمع دامپروری وجود دارد.

🔹وی افزود این مجتمع عظیم تولیدی به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل از بدو تاسیس تاکنون الگویی در کشاورزی مدرن، کشت محصولات جدید، انتقال تجربیات و توانایی‌های کشاورزی به زارعین و توسعه و ترویج آن در منطقه و کشور عمل نموده است و این مسیر را ادامه خواهد داد.

🔹احمد شهریار، معاون کشاورزی و دامپروری شرکت اظهار داشت: چغندر علوفه‌ای جدیداً وارد چرخه علوفه دامی شده و طبیعتاً مشکلاتی را به همراه دارد که باید رفع شود. ماده خشک پایین‌تر از ۲۰ درصد و تناژ پایین‌تر از ۱۵۰ تن در هکتار به صرفه نبوده و هزینه بر است و خلال‌هایی که بعد از شستشو و خاک گیری انجام می‌گیرد، باید استاندارد باشد.

🔹مهندس آقایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان؛ کشت و صنعت مغان را سرآمد تولید در سراسر کشور ارزیابی کرده و گفت: تولید خوراک برای دام‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تولید این محصول استراتژیک در شرکت مغان نقش بسزایی در تامین علوفه مورد نیاز منطقه و کشور خواهد داشت. امکانات و بسترهای آن در این مجتمع عظیم تولیدی فراهم است و چنانچه زایدات کشاورزی را فرآوری و با چغندر علوفه‌ای مخلوط نماید، خوراک غنی برای دام‌های شرکت، منطقه و کشور فراهم می‌شود.

🔹دکتر اتفاقی، مدیرعامل شرکت رشد پایدار ایرانیان تاکید کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در کشت چغندر علوفه‌ای بحث مکانیزاسیون است و کشت و صنعت مغان با توانمندی‌های که در کاشت، داشت و برداشت دارد؛ این امکان برایش فراهم است که به محض برداشت از زمین زراعی به کارخانه قند منتقل کند و پس از فرآوری به مصرف دام‌ها در مجتمع دامپروری برساند. این امکان برای سایر فعالین کشاورزی و دامپروری وجود ندارد.

🔹مهندس ذبیحی، نماینده و عضو هیئت مدیره شرکت رشد پایدار ایرانیان تصریح نمود: با توجه به وجود ۵۰ میلیون تن زایدات کشاورزی در کشور، چنانچه این زایدات با چغندر علوفه‌ای، نخود علوفه‌ای و تریتیکاله مخلوط گردد و به مصرف دام‌ها برسد؛ در افزایش میزان شیر و گوشت دام‌ها موثر خواهد بود.

🔹دکتر فضایلی، عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از مزایای چغندر علوفه‌ای سخن به میان آورده و اذعان داشت: تناژ این محصول در واحد سطح بالا بوده و انرژی زایی آن برای دام‌ها چشمگیر می‌باشد و قابلیت سیلو شدن داشته و خوش خوراک است و پروتئین برگ چغندر آن بالاتر از قسیل بوده و ۱۴ درصد می‌باشد. این محصول در کنار مزیت‌هایی که دارد؛ با چالش‌هایی نیز روبرو است و باید با دقت بیشتری در جهت رفع آن تلاش کنیم.

#کشت_صنعت_مغان

 

 

 

 

▪️برپایی ایستگاه صلواتی شرکت مغان در شهر پارس‌آباد همزمان با روز عاشورا

#کشت_صنعت_مغان